Droogste gebied op aarde

Ons Uyuni avontuur eindigde op de grens van Bolivia en Chili. Dus we dachten laten we ook eens in het droogste gebied op aarde een kijkje nemen. Ofwel het noorden van Chili. We zijn naar San Pedro de Atacama gegaan. Een mega toeristisch dorpje, dat alleen tours aanbiedt en voor de rest toeristen, toeristen en nog meer toeristen. We kwamen er al snel achter dat Chili heel wat duurder is dan Peru en Bolivia, helaas.. dus eerst maar eens opzoek naar de goedkoopste kamer en natuurlijk geld pinnen. De zoektocht viel een beetje tegen, doordat het zo toeristisch was, waren ook alle hostels en hotels vol. Maar gelukkig hadden we nog een hostel gevonden, niet zo goedkoop maar toch. Dezelfde dag na het afronden van de Uyuni tour zijn we een tour gaan doen in Chili. We zijn gaan dobberen in een zoutmeer.
Super slim dat we waren (we hadden zin in water) sprongen we in het meertje. Vervolgens konden we er weer snel uitklimmen om snel onze ogen schoon te maken. We sprongen in zout zout water.. ZEER! vervolgens gingen we voorzichtig het water in. Vele malen beter;) Er zat zoveel zout in het water dat het niet mogelijk was om in een lange houding te blijven, of je viel naar voren of naar achteren. Wat grappig was, was dat er een chinees met ons mee was, die als een blije hond een beetje rondspatterde en een andere Chinees filmde natuurlijk. We mochten een tijdje in het water blijven en vervolgens gingen we ons insmeren met modder. Echte stink modder! We hebben ons hele lichaam ingesmeerd en moesten wachten totdat de modder opdroogde,daarna hadden we een super zacht huidje, heerlijk!! (Hoeven we dat niet meer in een Spa te doen)
Nadat we ons hadden gedoucht met koud water, wat niet meer zo lekker was omdat het begon te waaien, reden we verder naar een volgend meer /gat. Twee grote gaten, waar sommige mensen insprongen. Maar wij vonden het toch al te koud. Daarna zijn we doorgereden naar een zoutmeer. Die heb je ook in Chili, maar dan vele malen kleiner. Daar kregen we een pisco sour te drinken en hebben we naar de zonsondergang gekeken. Heerlijke afsluiting van een super dag.

We hadden lekker geslapen in ons hostel, heerlijke zachte bedden. Helaas mochten we er niet nog een dag op slapen en moesten we weer opzoek naar een ander hostel. Na meer dan een uur rondgewandeld te hebben, hadden we er eindelijk een gevonden. En toevallig waren er ook nog eens mensen die we ontmoet hadden met de tour. Gezellig! We sliepen voor de tweede keer tijdens onze reis in een dorm. Spannend;)Die dag zijn we weer gaan touren, ditmaal naar de maanvallei. Eerst gingen we door een zoutgrot, waar we op handen en voeten mochten kruipen. Heel apart om te zien. Daarna gingen we door en zijn we een woenstijn berg opgeklommen en vervolgens kregen we uitzicht over de maanvallei. Echt mooi!! We zijn er bij gaan zitten en hebben heerlijk genoten van het uitzicht. Na de maanvallei zijn we doorgegaan naar de dode vallei. Een vallei met veel modder en een grote geschiedenis (waarbij veel mensen zijn omgekomen). Vandaar de naam dode vallei. De laatste stop was een berg waarbij een steen was zoals in de films coyote. Doordat iemand er een naampje aan had gegeven moest iedereen ermee op de foto. Wij natuurlijk niet.. Veel mooier was het om te zien hoe de zon onderging en tegelijkertijd de volle maan opkwam. De maan kwam op precies tussen twee vulkanen, mooi!!
Terug van de tour, bleek er ´s avonds een feest te zijn in de woestijn. Hoe cool, dachten wij! Dus vol enthousiasme gingen we met een groep de woestijn in. Helaas waren we er een beetje vroeg.. en de DJ wilde alleen maar lounge muziek draaien, waardoor we allemaal moe werden. Toch nog drie uurtjes volgehouden gingen we maar terug. Toen we weg gingen bleek er een mega dikke rij te staan, we waren er echt te vroeg;)

Op het droogste gebied op aarde is het ook super warm. We wilde geen tour meer doen, want die waren echt te duur. En we hadden de goedkoopste al gedaan.. dus we gingen opzoek naar een zwembad. Bij een 4 sterren hotel zijn we naar binnengelopen om te vragen of we er mochten zwemmen. Jammer voor ons ging dat niet. Was wel benieuwd hoe het er van binnen uitzag;) We kregen wel de tip mee om naar een camping te gaan ´los abuelos´. Met de groep gingen we naar de camping en gelukkig mochten we zwemmen. Wel was het water niet bepaald, ofwel helemaal niet schoon. Maar we waren maar al te blij met water. Na een middagje aan het zwembad te hebben gelegen, moesten Simone en ik ´s avonds afscheid nemen van onze maatjes. Wij zijn naar een restaurant gegeaan en hebben verder ´Wie is de mol´ gekeken..
De volgende dag wisten we niet goed wat te doen, de bus zat vol dus we moesten het nog een dagje in Chili vol houden. We zijn met zijn tweeen opnieuw naar het zwembad gegaan, met ons bandje nog om. Na weer een zwembad dagje waren we toe aan de volgende stap in onze reis. De dag erna vertrokken we dan ook naar Salta - Argentinie!:)

Follow the author: lieke-89
Promotions
verzekering studeren in het buitenland

Ga jij binnenkort studeren in het buitenland?
Regel je zorg- en reisverzekering via JoHo!

Content categories
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page