Daar staat ze dan .. met haar expo in Bratislava!

Daar staat ze dan! Op haar 23e met een super collectie om te tonen aan iedereen die het wilt zien. Tot 24 mei is de expositie te zien in het Danubiana Meulensteen Art Museum. 11 April was de dag van de opening. Niet alleen Nederlanders waren aanwezig, maar ook Slowaken. Een dag van feest en natuurlijk van trots:)

Met zijn drieën gingen we op pad, mijn moeder, zusje en ik. Erg gezellig, aangezien we nog nooit in deze combi op stap zijn geweest. We vlogen op Wenen, moderne stad, maar wij gingen door naar Bratislava. Een rit in de bus van een uur bracht ons naar een busstation vanwaar we nog een andere bus namen naar het centrum. Voor een paar cent kochten we een buskaartje. Eenmaal aangekomen in het centrum moesten we wachten op de host. We sliepen in een appartement, waar we ons vooral thuis zouden voelen. Want eenmaal toen de vrouw ons ophaalde en ons naar het appartement begeleidde bleek dat we daar onze schoenen uit moesten doen. Net alsof je thuis komt. Zelf zag ik het eerder als een excuus dat ze niet hoefde te poetsen en als irritant dat als ik eenmaal terugkwam steeds mijn schoenen uit moest doen. Last van koude voeten! Maar goed, dit was een van de goedkopere mogelijkheden om te verblijven in Bratislava. Het lijkt een goedkoop land, maar om er te mogen overnachten kost nog wat.

Gesetteld en al gingen we de stad verkennen. Natuurlijk alle drie zo blond als we zijn, zijn we de verkeerde kant opgelopen. Wat ons de conclusie gaf dat de stad wel erg klein was. De volgende dag gingen we weer op pad. Ditmaal om een bus te nemen naar het museum, daar moesten nog de laatste handelingen verricht worden. Aangekomen bij de bushalte bleek dat de bus pas over anderhalf uur zou vertrekken. Flink balen.. gelukkig kon mijn zusje de organisatie bereiken en mocht ze mee rijden met de taxi. Alleen mijn moeder en ik konden niet mee. Dus wij zijn weer verder gaan wandelen in de zon, heerlijk! Na een lange wandeling sloot mijn zusje zich weer aan en hebben we 's avonds typisch Bratislaafs gegeten. Dat wilde ik heel graag, alleen vond het helaas totaal geen aanrader. Gelukkig daarna nog heerlijk wijntje kunnen drinken in schattig steegje.

Next day.. big day! De dag van de opening. Vol spanning en met onze mooie kleren aan stapte we de taxi in. Alhoewel daarvoor hadden we eindelijk een mooie wandeling gemaakt door het 'juiste' historisch centrum. Op weg naar het museum was mijn zusje erg zenuwachtig. Wat zullen we ervan vinden? In het museum, wat overigens aardig groot was, moesten we gelijk doorlopen. Helemaal naar haar plekje en ja hoor.. daar stond haar collectie. Super mooi met een uitzicht over het water. Wat tof gedaan!

Tijdens de officiele opening werden nog een aantal mooie woorden gezegd en sprak de Nederlandse ambassade haar met een heel lief woordje toe. Na een geschenk te hebben ontvangen (een boek van meer dan duizend paginas, wat natuurlijk heel handig is als je met het vliegtuig bent) gingen we borrelen. Helaas bleek de organisatie van het museum niet meer te weten wie bezoekers waren en wie genodigden. Want eenmaal bij de borrel aangekomen was al het eten al opgegeten. Gelukkig hadden we nog een broodje bij.

Vele wandelingen hebben we gemaakt in het museum en toen werd het toch tijd om terug te gaan naar het centrum. De winnaars, waaronder mijn zusje, werden niet echt behandeld als winnaars. Met de bus gingen we weer terug, want ja die taxi was wel erg duur in vergelijking met de bus. Ook deze avond hadden we niet het juiste restaurant gevonden en hebben we nog een keer slecht gegeten. Maar al met al was het een mooie dag, waar we natuurlijk vol trots terugkijken op wat mijn zusje heeft weten te brengen.

De laatste dag was alweer aangebroken. Bratislava hadden we inmiddels wel gezien, dus we namen vroeg de trein naar Wenen. Wat een stad vol cultuur en geschiedenis, echt heel erg mooi. Deze dag hebben we afgesloten door te eten bij het bekendste schnitzel restaurant. En ja.. eindelijk goed gegeten.

Terug in Nederland heb ik natuurlijk zoveel mogelijk mensen foto's gestuurd van de expositie. En zoals ik al zei.. de expositie is nog te bezichtigen. Dus wie al altijd heeft gedacht.. ik zou wel eens naar Bratislava willen, ga dan vooral ook door naar het Danubiana Meulensteen Art Museum. Bus 90 en je komt er:) buskaartje kost €0,90 dus dat is zeker te doen! Oh en trouwens mijn zusje heet Simone Munsters, ook wel te zien op www.simonemunsters.com

Content categories
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page