Reizen

Er was een olie tekort de laatste dagen dat we in Kathmandu waren. Doordat de Nepaleze overhied die Indische overheid niet had betaald kreeg Nepal geen olie meer. Hierdoor waren er lange rijen bij de tankstation. Iedereen mocht maar 10 liter tanken. De straten waren beduidend rustiger, wat opzich wel fijn was. Voor de inwoner was het wat minder fijn. Taxi - en bus chauffeurs hadden het er erg moeilijk mee en veel taxi chauffeurs verdubbelde de prijzen. Wij hebben de laatste dagen wandelingen door de stad gedaan om de verborgen schatten te vinden. In de kleine straatjes kwamen we mooie tempeltjes en hofjes tegen die niet overspoeld werden met toeristen.

Vanaf Kathmandu zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen. De vlucht verliep goed alleen waren onze tassen in Kathmandu blijven staan, ze zouden de volgende dag om 9 uur bij ons hostel worden gebracht. Helaas waren de tassen er pas om 4 uur waardoor we de eerste dag niet veel hebben kunnen doen. We zijn 's avonds naar Little India gegaan.

De weg vanaf het vliegveld naar het hostel was goed! Geen hobbelige wegen, genoeg ruimte in de taxi en zelfs airco. We keken onze ogen uit naar de mooi huizen en de schone straten. Het kwam over als een rijk land. Toen we, nadat we onze handbagage hadden gedropt, wat gingen eten in China town zagen we grote groepen mensen in de straat slapen. Een groot contrast met de rijke zaken mannen in Kuala Lumpur. Het eten was heerlijk in de straat tentjes.

We zijn 4 nachten in Kuala Lumpur gebleven en hebben de stad bezocht. Hoogte punten waren de telecom toren, de twintowers en de helicopter bar (een bar op een helicopter platform boven op een gebouw net naast de twintowers). Het eten was ook zeker een hoogte punt. Het nationaal museum was leuk en vertelde de Malaysische geschiedenis op een leuke manier.

Vanaf Kuala Lumpur hebben we de bus gepakt. Het was allemaal goed geregeld. De bus was ook super, een groot verscheel met Nepal. Melaka was een leuk stad en er hing een goede sfeer. We hebben de eerste dag de hoogte punten bezocht en hebben toen besloten nog een dag langer te blijven omdat het ons zo beviel. Toen we langs het water liepen op zoek naar een eettentje zagen we opeens een Leguaan zwemmen! De eigenaar van het hostel heeft ons en alle andere gasten van het hostel mee uiteten genomen in een Indisch restaurant. Het was erg lekker. Daarna heeft hij ons op de fiets de stad laten zien. Echt super leuk zouden meer hostel eigenaren moeten doen!

De volgende stop was Singapore. Erg makkelijk om de weg te vinden dat was wel fijn. We hebben overdag door China town gelopen en zijn 's avonds naar de licht show gegaan. De volgende dag zijn we naar de orchidieen tuin gegaan, het nationaal museum bezocht, little India door gelopen en een appartmenten complex in gegaan om van het uitzicht te kunnen genieten (werd door de hostel eigenaar aangeraden).

We hadden onze tassen in Kuala Lumpur laten staan daarom zijn we ze daar weer gaan ophalen en zijn we nog een nachtje gebleven zodat we de laatste dingen die we nog niet hadden gezien konden bezoeken en nog een pakketje naar Nederland konden sturen. De moskee die we wilden bezoeken was dicht omdat het vrijdag was. Dat waren we helemaal vergeten. Gelukkig waren de bird garden en pos Malaysia wel open.

Na Kuala Lumpur zijn we naar de Cameron Highlands gegaan. Het was heerlijk om weer even uit het warme vochtige klimaat te zijn. De hostels waren wel erg duur dat hadden we niet verwacht, dit komt doordat ze een monopolie positie hebben en daardoor de prijzen hoog kunnen houden. Je kunt niet naar een ander plaatsje toe gaan. We hebben daarom besloten maar 2 nachten te blijven. We hebben een 1 dags tour gedaan die bestond uit: theeplantage bezoeken, het hoogste punt, jungle trekking door de mossey forest, theefabriek bezoeken, vlindertuin, aardbei en rozen boederij, museum bezoeken en een Buddhistische tempel. De jungle trekking vond ik het leukst. Het was een totaal andersoort jungle dan in Nepal. De bomen waren bedekt met mos en er waren veel vleesetende planten. Het was ook veel vochtiger.

Op dit moment zijn we in George town op Penang. We gaan morgen naar een vissersdorpje, Lepuk Bahang, daar gaan we een week verblijven. We wilden weer even de rust van een dorpje en weg uit de stad. We hebben nog niet veel bezocht behalve de omgeving rond het hostel, visserdorpje en de shopping malls.

Follow the author: Johan Veenstra
More contributions of WorldSupporter author: Johan Veenstra:
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page