Aanpassen, Actie en Adrenaline

Met een omweg op weg richting Vietnam en meer ervaringen rijker

Het was de bedoeling om met het Vliegtuig naar Vietnam te gaan maar dit ging helaas niet door dus ik moest mijn plannen veranderen.

Omdat met mijn visum ik het risico liep om direct terug gestuurd te worden omdat ik een formulier had moeten invullen via internet en dit niet op tijd had gedaan liep ik het risico weer naar Nederland dat risico wilde ik niet lopen ik wilde hier nog veel meer gaan bekijken.

Dus besloot ik om langer in Jakarta te blijven en de volgende dag heb ik besloten naar Thailand / Bangkok te reizen via hier ga ik dan door naar Vietnam. De vlucht was vervelend er was enorm veel turbulentie en luchtzakken waardoor het vliegtuig veel uit de lucht viel. In het vliegtuig zat ik naast een aardige meneer die mij veel informatie gaf over wat er in Bangkok voor leuks is te zien.

Dus heb ik een Tuktuk genomen (een fiets-taxi) om de stad op een andere manier te bekijken en een hostel gezocht. Ik heb de grootste markt van de wereld bezocht hier heb ik iemand ontmoet waar ik de volgende dag mee naar een floating market zou gaan we konden dit niet vinden en hebben veel andere plekken bezocht.
We hebben de slapende Budha gezien (helemaal van goud echt prachtig) en met een boot naar een tempel gevaren.
Savonds zijn we naar een Thai Box wedstrijd gegaan daarna zijn we een foute tent in gesleurd met meiden in onderbroekjes.
Dit is niet mijn land te druk, te veel onderdrukte meiden ik voel mij hier niet veilig en besluit de volgende morgen naar Koh Rung te gaan in cambodja het schijnt dat je daar mooi kan duiken.

Het visum halen was nog niet zo makkelijk het duurde super lang en koste mega veel geld, ik had een taxi besteld maar werd uiteindelijk op een scooter naar de plaats van bestemming gebracht.

Aangekomen in Cambodja ging er helaas geen boot meer richting het eialnd waar ik naar toe wilde daardoor moest ik een dagje extra verblijven omdat ik niet nog veel langer wilde wachten heb ik besloten een duikcursus te boeken en mijn padi nachtduik te gaan behalen.

Ik had verwacht dat er meer toeristen zouden zijn maar ik was de enigste buiten de crew 2 jongens die de verzorging verzorgde koken, zeilen hijsen en de instructies van de kapitein en duikinstructeur opvolgde. De kapitein ook een man en de duikinstructeur ook een man. Slik dit had ik niet verwacht en voelde ik mij eigenlijk niet zo prettig bij maar goed we gaan.

De nachtduik was bijzonder we werden aangevallen door miljoenen kleine visjes die aan onze huid aten, er lag een hangmat en een kooi in het water die de instructeur midden in de nacht even rustig ging open maken daar voelde ik mij niet goed bij dus ik schoot snel omhoog iets wat je tijdens het duiken nooit moet doen.
Na een korte discussie van de schrik zijn we gaan slapen om de volgende dag een buoyancy diuk te doen.

Een buyonancy duik is een duik met lood wat je op de juiste plek moet plaatsen om zo goed te kunnen balanceren, waardoor je rustig horizontaal over het water kan zweven.

Ik vond dit niet zon uitdagende duik en was blij dat het eerder stopte. Smiddags gingen we een fotografie&film duik maken heel leuk om dit materiaal te hebben.

Bij boven komst op de boot kwamen we een Vietnamese man tegen dobberend in een bootje het was een visser 20 visserbootjes waren losgebroken van de hoofdboot en ze zweefde nu allemaal ergens rond deze man had het gered en was super blij.
Nadat hij iets gedronken en gegeten had hebben we hem aan de kant gebracht.

Smiddags gekeken in Koh Rong het was er niet zo leuk een vies strand en het kwam rommelig over, dus besloten verder te reizen naar een ander eiland. En daar ben ik heel blij mee prachtig is het hier.

Via de Jungle kom je op een onbewoond stuk wit strand waar het super rustig is met een heldere blauwe zee.
Smiddags een kamer gezocht en iets gaan drinken met een stel mensen heerlijk pasta gegeten en savonds gezwommen tussen de plankton (bewegende deeltjes die oplichten als je beweegt) prachtig gezicht.

De volgende dag een jungle track gedaan en geslapen op een prachtige boomhut die van een eigenaar was die mij ook nog is een baan aanbood toen ik begon te vertellen over mijn stage ervaringen in Indonesie.
En wie zag ik daar Veronique die ik in Taman Nagera had gezien tijdens mijn rondreis in Maleisie hoe bizar is dat wil je hier meer over lezen bekijk dan mijn blog….. zie link

Wil je lezen wat ik in Vietnam gedaan heb en hoe ik er uiteindelijk terecht gekomen ben lees erover in deze blog…

Follow the author: YeswomenEvelien
Promotions
verzekering studeren in het buitenland

Ga jij binnenkort studeren in het buitenland?
Regel je zorg- en reisverzekering via JoHo!

Content categories
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page