eerste week in Vietnam

Mijn eerste dag in Vietnam :

Aller eerst gingen we opzoek naar onze koffers na lang wachten, eindelijk de koffers mee kunnen nemen en alles uitladen uit een van de koffers waar nog enkele spullen van mij inzaten. spullen pakken en weg wezen snel naar buiten, buiten aangekomen nu opzoek gaan naar mijn familie en het bordje opzoeken waar onze namen op stonden. Jaa hoor uiteindelijk gevonden de koffers afgeven die van me familie waren die ik had mee genomen na Vietnam. Het was nogal hectisch want ik kon niet echt metme familie praten want moest al snel naar ons hotel vertrekken. Josien en ik in de taxi naar het hotel was leuk om te zien hoe chaotisch het verkeer in elkaar zat. We hadden nog niet het gevoel dat we in Vietnam waren ( daarmee bedoelen we dat we het nog niet besefde haha). Eindelijk in het hotel kregen we te horen dat we nog ongeveer 2 a 3 uurtjes moesten wachten voor onze kamer in mochten. Dan maar de stad ho chi minh verkennen maaaar, we hadden nog geen vietnamees geld. We moesten het maar wisselen en gevraagd aan de mensen in het hotel hoe en waar we dat konden doen. Uiteindelijk achter op de scooter gezeten bij het mannetje vn het hotel om euro's om te wisselen in dong (vietnamees geld).

Terug gekomen gingen josien en ik maar de stad in om een mobieltje en een vietnameees sim kaartje te halen om hier mmee te bellen. Daarna zijn we wat gaan eten en terug naar het hotel gelopen om te kijken of we nu wel in onze kamer konden. Toch nog 20 min gewacht tot we naar onze kamer konden.

We konden naar onze hotelkamer lekker rusten en douche, daarna nog geskypt en gesmst naar iedereen dat we veilig zijn aangekomen. Me nichtje heb ik nog gesmst of ze in de avond met ons wou eten en wat leuks wou doen en dat wou ze. Josien en ik zijn daarna nog in slaap gevallen omdat we moe waren van het reizen.

S'avonds zijn we met mijn nichtje en haar vrienden wat gaan eten en naar een bar gegaan om naar muziek te luisteren erg leuk was dit om het een keer mee temaken.

De volgende dag wat gegeten en in de taxi gestapt naar het bus station, het was hectisch en snapte er niks van de manier van werken en tijden van de bussen. Uiteindelijk was alles toch goedgekomen en zaten we in de bus alle gordijnen zaten voor de bus dus niet na buiten kunnen kijken hoe het aan toe ging maar ja pech dan hea.

Eindelijk aangekomen in Can tho opzoek naar de koffers en phuong onze begeleider. En jaa hoor daar stond die opeens uit het niets was die daar. Daarna moesten we in een busje stappen Josien en ik snapte er niks van waarom moesten we hier in moesten stappen en waar gaan we heen en waar gaat phuong heen?

aaaaaaaaah HELP!

Maar gelukkig we gingen naar ons verblijfplaats , snel even kennisgemaakt met de mensen in ons huis en door gegaan met phuong hij op de scooter en wij op de fietsen. Phuong reed 100 m verderop en wij  maar achter blijven en dachten oho als we hem maar niet kwijt raken haha. uiteindelijk gepraat over de projecten die we krijgen en wat gedronken en gegeten. We werden trouwens uitgenodigd omdat iemand in ons vrijwilligershuis jarig was. We werden door phuong ergens bij een restaurantje gedropt en hij reed weg we hadden geen mobiel of iets bij en dachten oho als de andere maar komen want wij kennen de weg niet en na lang wachten waren de meiden er die in ons huis zitten. yeaah!

daarna verjaardag gevierd en ook weer kennis gemaakt met andere begeleiders.

De volgende dag was onze eerste project thien an we gingen samen met een andere vrijwilliger van het huis naar het project. De kinderen waren super druk omdat wij vreemd ware voor de kids dus ze waren erg onrustig maar wel leuk.

We eten bijna elke avond samen ( dus we gaan uit eten). Niet kunnen slapen omdat het zo warm is en moest nog wennen aan het bed.

dag erna hadden we het project hospital ook heel leuk de vrijwilligers in het ziekenhuis helpen met eten snijden voor het koken. ik bakte er niks van hahah. Daarna lekker in de hangmat gelegen en toen de oudere mannen engelse les geven. We mochten na het les geven lekker eten en toen helpen van opscheppen van het eten voor de mensen in hetziekenhuis.

De volgende dag lekker uitkunnen slapen maar ook heerlijk kunnen slapen en naar het project city daar zitten er weeskinderen ,gehandicapten ,zwaar gehandicapten en ook peuters en baby's  daar gingen we dan om het uur heen eerst bij de kleuters spelen , we hadden dan een zak bij met speeltjes en daar konden ze dan mee spelen. dan een uurtje bij de vrouwen ,en weer een uurtje bij de mannen en als laatst de peuters en baby's daar mee gespeeld. Op vrijdag hadden we vrij en Zaterdag hadden we Thien an en toen weer city . Dit was mijn project week in het weekend zijn we nog uitgeweest met zen alle met de begeleiders (chau en chuong) we gingen eerst wat drinken in de beergarden daarna gaan karaoke lekker gek doen dansen en zingen en besloten daarna om naar een disco te gaan om te dansen tot 3u. We hebben veel foto's gemaakt en lekker gek gedaan .

foto's en filmpjes komen nog zo even een smoothie halen want de smoothies zijn hier heerlijk :D

ooh jaa het is ook leuk dat de mensen josien zo aankijken omdat haar huid zo mooi wit is hahahah .. verliefd zijn de mensen op haar huid ..

Follow the author: hong-ngoc
Promotions
verzekering studeren in het buitenland

Ga jij binnenkort studeren in het buitenland?
Regel je zorg- en reisverzekering via JoHo!

More contributions of WorldSupporter author: hong-ngoc
Content categories
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page