Overnachten bij een lokale familie

Na Arequipa zijn we doorgereisd naar Puno. We hadden een lokale bus die maar liefst 50 keer stopte om mensen erin en eruit te laten. Wat natuurlijk niet fijn reizen was. Eindelijk aangekomen in Puno gingen we naar het hostel dat ons werd aangeraden. Hier hadden we een mooi zicht over de hele stad. De volgende dag zijn we eens uitgaan zoeken waar de reis na Puno heen zou gaan. We wilden naar Bolivia, maar wisten niet precies waar we heen moesten. Nadat we dit hadden uitgestippeld zijn we door het stadje gaan lopen om ook een kaart te kopen van Zuid-Amerika, wat wel zo handig is..

Puno ligt aan het Titicacameer dus we zijn weer eens een tour gaan doen. Dit keer naar de eilanden in het Titicacameer. We gingen met een bootje dat heel langzaam vaarde naar het eerste eiland 'Uros'. Dit is een floating eiland gemaakt van riet. Er wonen tien gezinnen op het eiland en het is helemaal gericht op toerisme. Je kon met een 'bootje' ook van riet gemaakt varen.. Wat we natuurlijk deden en we werden uitgezwaaid en er werd in vijf talen gezongen door vier vrouwen. Tijdens het rondje hoorde we in een keer CHICAS. Wat bleek op een ander floating eiland stond Juanito die we hadden ontmoet in Arequipa. Hij is een tourleider van de colca canyon. Op het volgende eiland 'Amantani' kwamen we hem weer tegen. Hij komt uit de buurt van Puno dus hij wist ook veel te vertellen. Op het eiland bleven we slapen bij een lokale familie samen met een koppeltje uit Canada. Het vrouwtje had een super zoet zacht stemmetje en was erg schattig. Ze kookte voor ons terwijl haar man met ons kletste. Na het eten hebben we mee geholpen met de afwas wat ze erg lief vond. Vervolgens zijn we een kaart spelletje 31en gaan doen, wat voor de eerste keer super lukte. Daarna werden we door het vrouwtje naar het plein gebracht waarnaar we vervolgens naar mamapacha en de andere berg opkomsten klimmen. Wij echte hikers liepen ze natuurlijk allebei. En we hebben ook drie rondjes om mamapacha gelopen tegen de klok in, een bloemetje geplukt en tussen vier stenen gelegd om vervolgens een wens te maken.

Na de tocht naar boven en het super mooie uitzicht moesten we weer terug naar het pleintje waar we werden opgehaald door de familie. Er was weer een grote kom soep gemaakt en het smaakte goed. Toen we klaar waren met eten was er lokale kleding voor ons klaargelegd. De vrouw trok ons de kleren aan en we gingen in de kleding naar het feest.. Het feestje was in een grote ruimte met een klein lichtje. We hebben wat gedanst in rondjes, eerst naar links dan naar recht. Het was geen super feestje..;)

De volgende ochtend werden we gewekt voor het ontbijt. Nog geen twee minuten later werden we weer aan tafel geroepen. Snel hadden we ons omgekleed om heerlijke pannenkoeken te gaan eten. Na het ontbijt werden we door het vrouwtje afgezet bij de boot, we gingen verder naar het volgende eiland 'Tequila'. Dit eiland stond bekend om zijn weeftechnieken, helaas zag het er volgens ons meer uit als een spoorstaking waar ze wat probeerde te verkopen. Tijdens de lunch kregen we van onze tourgids, die overigens uber der uber saai vertelde, nog een laatste verhaal. Na een rondje eiland te lopen en onze eerst vriendschapsarmbandjes te hebben gekocht vaarden we weer terug naar het vaste land Puno. Die avond zijn we in een restaurant gaan eten waar ze lokale dansen lieten zien, erg leuk! Na de cocktail hebben we ons bed opgezocht. Het was erg leuk om de eilanden te zien en ik bij een lokale familie te slapen.

Contributions, Comments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Blog of lieke-89
Content
Access level of this page