Wat vind je in de diepste canyon van Zuid-Amerika..

juist, een klavertje vier:)!
Na Cusco zijn we doorgereisd naar Arequipa. De eerste dag zijn hebben we ons rond laten leiden door een studente en alle mooie gebouwen uit de Spaanse tijd mogen aanschouwen. Na de tour en een aanrader om savonds typisch arequipas te gaan eten zijn we met een Braziliaanse jongen op zoek gegaan naar het eten. Wat bleek, savonds was het niet open. Na een uur rondwandelen voor voedsel hadden we uiteindelijk gegeten en waren we zo moe dat we terug naar het hostal zijn gegaan. De volgende dag kwam ik met het slimme idee om een dagje uit te rusten op het strand. Helaas was het strand nog wel dik drie uur reizen met een bus. Na de lange busreis waren we op het strand waar we lekker onder een parasoltje lagen. Om de beurt konden we een heerlijke duik nemen in het water dat zeer aangenaam was met grote golven. Vervolgens hebben we weer de bus terug genomen, maar daarvoor zagen we nog een optocht van mensen in typische klederdracht. De terugreis duurde nog langer dan de heenreis en zonder eten zijn we snel naar bed gegaan, want we moesten die ochtend alweer om half 3 opstaan. We gingen naar de Colca Canyon, een van de diepste canons van de wereld. Na amper 3 uurtjes slapen stonden we klaar voor de bus om opgehaald te worden. De eerste dag begon met een ontbijt in een klein dorpje, van daaruit zijn we verder gereden naar het punt waar je condors kan spotten. We hebben er maar liefs drie gespot. daarna zijn we natuurlijk weer gaan wandelen, onze blaren waren bijna geheeld en vervolgens heb ik weer nieuwe mogen creeren. De tocht was alsmaar naar beneden lopen de colca canyon in. Je zou denken dat naar beneden lopen fijner is dan naar boven, dat was het ook.. maar toch deed het zeer aan je knieen en kuiten. Tevens dachten we dat het hier regenseizoen was/is, maar de ondergrond bleek zo droog dat ik en simone een keer een schuiver maakte. Met natuurlijk de afgrond naast ons. Nadat we de brug bereikt hadden mochten we, je raadt het nooit, omhoog klimmen. Na veel klimmen en ondertussen vers fruit eten in de colca kwamen we bij een huisje waar we onze lunch kregen. Zoals altijd begon dat met een aardappel soep. Die dag zijn we nog meer gaan wandelen en we kwamen savonds uit bij een zeer lief uitziend hostel met zwembad, waar we heerlijk zijn ingeplonsd. Die avond hebben we tijdens het eten nog wat spelletjes gespeeld totdat onze gids zei dat we naar bed moesten. Want ook nu mochten we weer vroeg opstaan. De volgende ochtend stonden we om 5 uur klaar om 3 kilometer naar boven te klimmen, zonder ontbijt. De tocht was super mooi qua uitzicht en je zag steeds verder de zon opkomen. Alleen het ging bij mij toch knagen om te eten. Gelukkig had ik een muesli reep en kreeg ik weer wat energie om verder te klimmen. Ik kwam wel bijna een half uur later aan op de top dan Simone, maar ik heb zeker genoten van het uitzicht onderweg en.... Ik heb een klavertje vier gevonden!!!:):)

Er waren ook personen die niet omhoog klommen en die te paard/ezel omhoog gingen. Leek me nog enger dan zelf klauteren. Toen we boven aankwamen mochten we nog eens 20 minuten door mooie natuur lopen om vervolgns te gaan ontbijten. Dat was hard nodig!
Daarna hebben we nog alpaca´s mogen spotten in het nationale park, hebben we uit gerust in kleine hotspring met super warm water en hebben we voor de eerste keer ons eten gehaald op de lokale markt. Gaan we vaker doen!

We hadden een leuke groep tijdens deze tweedaagse tocht en savonds zijn we met zijn alle en de gids Mexicaans gaan uiteten. Super afsluiter van twee intensieve klauterdagen!

Momenteel zitten we trouwens in Puno. Morgen gaan we de eilanden bezichtigen in het Titicacameer en zondag 2 februari is hier feest. Dan zetten we de reis door naar Bolivia!

Contributions, Comments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Blog of lieke-89
Content
Access level of this page