Inca Jungle Trail op weg naar Machu Picchu

Na een intensieve week spaans leren, waren we toe aan ´ontspanning´, op naar Machu Picchu. Helaas voor ons was het alles behalve ontspanning maar heel veel inspanning. De eerste dag mochten we vroeg opstaan om met een busje hoog de bergen in te rijden. Op een hoogte van ongeveer 4000 meter zijn we naar beneden gaan mountainbiken. Iedereen keek ons raar aan toen we een regenpak aantrokken. maar wij waren maar al te blij, de tocht naar beneden was met regen en ook nog eens 8 watervallen die je moest doorkruisen. Ik vond het super, mooie natuur en heerlijk naar beneden gereden. Na ons mountainbike avontuur mochten we alweer een nieuw avontuur aangaan.. Raften. Nou Simone wilde heel graag, maar ik was er een beetje bang voor en wilde liever niet. Maar om nou niet saai en alleen achter te blijven in een hostel ben ik als een bikkel mee gegaan. Het viel gelukkig allemaal mee, het was zelfs echt leuk! Af en toe was het spannend en vervolgens was het puur genieten van de natuur. Deze dag zijn we vroeg naar bed gegaan, want de volgende ochtend mochten we alweer vroeg op om 22 km te gaan wandelen.

Na 5 km op een rechte weg gewandeld te hebben gingen we een paadje in en zou de tocht gaan beginnen. Maar daarvoor werd nog wel ons gezicht besmeurd met een vrucht die oranje verf gaf. De beklimming van de smalle paden was gaaf! we zijn omhoog geklommen en weer omlaag met een afgrond van enkele honderden meters naast ons, best wel eng. Gelukkig hadden we vaker pauzes tussen het klimmen door. Tijdens een pauze hebben we ons aangekleed met typische kleding, hebben we typische drankjes gedronken van heerlijke vruchten en heerlijk op coca bladeren mogen kauwen. (bah) De tocht werd naarmate de dag vorderde spannender, op een gegeven moment zagen we voor ons dat het pad was weggevaagd en konden we niet meer verder. We zijn gaan klimmen en klauteren op handen en voeten om vervolgens weer het pad te kunnen gaan volgen. Simone verloor hierbij nog haar vest, maar gelukkig kon ik het nog opvangen. Vervolgens was er nog een spannend moment. Het oversteken van de rivier op 200 meter hoogte in een houten bakje. waarbij aan de ene kant aan het touw werd getokken om over de rivier heen te komen. gelukkig hebben we het overleeft. Na nog meer klimmen en klauteren kwamen we uit bij de Hot Spring, om heerlijk te ontspannen in de warmwater bronnen.

Op naar de volgende dag, je had de keuze om de zipline te doen of te gaan wandelen. Wij echte avonturiers wilde wel van de ene kant van de berg naar de andere kant van de berg met een kabelbaan. Nou was het wel leuk, alleen we hadden het veel spectaculairder verwacht, ik heb nog wel tarzan gedaan en op de kop hangend naar de andere kant van de berg gezweefd. De hangbrug van 200m die erna kwam was minder leuk. Doordat een stel argentijnen erg hard wilde wiebelen ben ik door een plankje gebroken en simone was ook echt te bang en riep stop vanuit haar kleinste teen, maar daar gaven de jongens geen gehoor aan.. Toen we bij waren gekomen gingen we verder in een busje naar een ander dorpje om daar te eten en weer verder te lopen. De tocht liep langs de spoorlijn, toen we een foto op de spoorlijn maakte met de hele groep hoorde we ineens de trein. Nederlanders dat we zijn rende we snel omhoog want de trein zou komen. Het was geen intercity als in Nederland dus iedereen lachte ons vierkant uit..

Op naar de laatste dag, de dag van de Machu Picchu. De laatste dag mochten we nog eerder opstaan dan de voorgaande dagen. Om 4 uur stonden we klaar om verder te wandelen. Om 5 uur staken we de brug over om vervolgens 2000 traptreden naar boven te klimmen. Na een zware tocht en zeiknat van het zweet waren we boven. En we waren blij.. want daar was dan Machu Picchu. Super mooi!en het wandelen zeker waard! We kregen een rondleiding van 2 uur en vervolgens zijn we zelf nog gaan ontdekken. Waarbij we naar de puenta de inca zijn gewandeld en weer lekker langs de afgrond liepen. Blij toen we terug waren. we hebben heel lang voor ons uit zitten staren naar het uitzicht. Uiteindelijk zijn we weer alle traptreden naar beneden gewandeld en zijn we met de trein en bus teruggegaan naar Cusco om daar bij te komen. Een ervaring om nooit te vergeten!

Follow the author: lieke-89
Promotions
verzekering studeren in het buitenland

Ga jij binnenkort studeren in het buitenland?
Regel je zorg- en reisverzekering via JoHo!

Content categories
Comments, Compliments & Kudos

Add new contribution

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Access level of this page